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Empathy is a technical skill.
Don’t worry. You read that correctly. While empathy is often cited as a critical « soft skill, » it doesn’t stop there. Empathy is also an incredibly technical topic that is more accessible to analytical engineers and more vital to building software than you might think. Andrea Goulet, a noted expert on communication in the software industry, will debunk several myths around empathy. That empathy is just a feeling. That technical folks can’t access empathy. And that empathy is just a high-level, touchy-feely fad. Andrea will demonstrate how empathy is a crucial skill for all developers of software and will focus on giving you practical and immediately actionable advice for making empathy a central focus of your daily software development communication practices. You’ll walk away with a solid understanding of what empathy is, what it isn’t, how you can build your empathy skills, and a framework around improved empathic conversations.
 
L’empathie est un savoir faire!
Oui, vous avez bien lu. L’empathie est souvent décrite comme un savoir être mais ça ne s’arrête pas là. L’empathie est aussi un savoir faire qui est plus accessible aux personnes techniques et plus important pour développer du logiciel que vous ne pourriez le croire. Andrea Goulet, experte en communications démolira plusieurs mythes autour de ce sujet. L’empathie n’est pas seulement un sentiment. Les personnes de type technique peuvent aussi faire preuve d’empathie. L’empathie n’est pas qu’une pratique hautement psychologique. Andrea va vous démontrer que l’empathie est cruciale en développement logiciel en donnant des exemples faciles à utiliser pour faire de l’empathie le focus de vos pratiques en communication. Vous allez comprendre ce qu’est l’empathie, ce qu’elle n’est pas, comment vous pouvez améliorer ce talent et comment rendre vos conversations plus empathiques.

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